Online adverteren met je business

Een bedrijf moet er natuurlijk voor zorgen dat er voldoende centen binnenkomen. Een bedrijf heeft immers werknemers, huur en andere kosten te betalen. Geld verdienen kan door middel van nieuwe klanten te werven. Het is voor veel bedrijven dan ook belangrijk om hierin te investeren.

Want wanneer zonder een goede stroom van nieuwe leads, komen er ook geen klanten. Natuurlijk zijn er veel verschillende manieren om dit te bewerkstelligen. Zo kan er bijvoorbeeld worden gekozen om te gaan netwerken. Het bedrijf heeft enkele verkopers in dienst die gaan netwerken met potentiƫle klanten.

Dit kan een goede manier zijn, maar is doorgaans redelijk tijd intensief. Een andere goede manier om uw naam naar buiten te brengen is door te adverteren. Waar je vroeger nog ging adverteren in kranten, magazines en tijdschriften gebeurd dit tegenwoordig voornamelijk online. Ook hier zijn overigens veel mogelijkheden voor. Vandaag bespreken we een aantal mogelijkheden om online te adverteren.

Google Adwords

adwordsAls mensen tegenwoordig iets nodig hebben of informatie willen over een bepaald onderwerp gaat men niet meer naar de bibliotheek zoals vroeger. Men maakt gebruik van de smartphone of computer en doet een zoekopdracht in Google. Nu is het mogelijk om middels een goede optimalisatie van de website goed vindbaar te worden in het organische gedeelte. Dit vereist echter een specialistische aanpak. Je kunt ook heel eenvoudig adverteren in Google. Hier heeft de zoekgigant een eigen platform voor ontwikkeld, namelijk Google Adwords.

Hier kunnen bedrijven bieden op bepaalde zoekwoorden. De advertenties worden getoond voor deze zoekwoorden en iedere keer als iemand op de advertentie klikt, worden er kosten in rekening gebracht. Deze kosten kunnen verschillen. Zijn er veel bedrijven die bieden op een bepaald zoekwoord, dan gaat de prijs omhoog. Een kwestie van vraag en aanbod. Het grote voordeel van adverteren in de zoekmachine is dat het zeer relevante advertenties zijn. Iemand heeft namelijk zelf de moeite genomen om iets op te zoeken. Vergelijk je dit met adverteren in een magazine of krant, dan is het vaak veel minder specifiek. Daarnaast betaal je bij adverteren in Google voor de resultaten, de kosten worden immers pas in rekening gebracht wanneer iemand klikt. Voor veel bedrijven is het dan ook zeer interessant om hierin te investeren.

Social media

Naast de zoekmachines zijn er natuurlijk ook nog andere populaire websites waar veel mensen zich bevinden, namelijk op social media. Hierbij kun je denken aan websites als Facebook, Twitter, Youtube & Instagram. De mensen op deze websites zijn niet zozeer op zoek naar iets, ze bezoeken de website om in contact te blijven met vrienden en familie. Of ze willen meer weten over hun hobby’s en interesses.

Adverteren op deze platformen is ook een goed idee, het werkt echter iets anders dan bij Google het geval is. Adverteren gaat hier niet zozeer op basis van zoekwoorden, maar op basis van de interesses van mensen. Zo zou een baby winkel bijvoorbeeld een advertentie kunnen tonen aan vrouwen die pas bevallen zijn. Of een makelaar zou advertenties kunnen tonen aan mensen die net hun huis gekocht heeft. De sociale platformen weten een hoop van je en het is voor adverteerders mogelijk om op basis van deze gebeurtenissen of interesses advertenties te tonen aan de doelgroep. Ook dit is een zeer interessante manier van online adverteren. Het verschilt echter wel per doelgroep.